mł. kpt. mgr Anna Harasimowicz
Główny Księgowy
tel. 95 755 00 55
anna.harasimowicz@straz.sulecin.pl
Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. Finansowych należy:
– prowadzenie rachunkowości jednostki,
– wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
– dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
– dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
– opracowywanie materiałów do projektu budżetu Komendy Powiatowej PSP,
– sporządzanie planu dochodów i wydatków budżetowych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
– opracowywanie planów finansowych przychodów i wydatków gospodarki pozabudżetowej- środki specjalne,
– określenie zasad prowadzenia gospodarki kasowej, m.in. w zakresie obrotu rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych, prowadzenia dokumentacji,
– określenie zasad ewidencji magazynowej i rozliczania rzeczowych składników majątku obrotowego,
– rozliczanie, ewidencja dochodów i wydatków budżetowych Komendy Powiatowej PSP, jako dysponenta środków budżetowych państwa trzeciego stopnia oraz środków specjalnych w układzie syntetycznym i analitycznym,
– ewidencja syntetyczna składników majątkowych i umorzeń oraz analityczna składników majątkowych przejętych w użytkowanie z Komendy Wojewódzkiej Państwowej Straży Pożarnej,
– uzgadnianie stanów ewidencji syntetycznej składników majątkowych z ewidencją analityczną prowadzoną przez wydział kwatermistrzowski,
– rozliczanie wyników inwentaryzacji składników majątkowych Komendy Powiatowej oraz składników majątkowych przejętych w użytkowanie,
– przeprowadzanie inwentaryzacji sald aktywów i pasywów nie będących przedmiotem spisu z natury, metodą weryfikacji sald z odpowiednimi dokumentami,
– sporządzanie okresowych analiz finansowo-ekonomicznych, ocena sytuacji gospodarczej i składanie stosownych informacji Staroście,
– kontrola wewnętrzna (finansowo-księgowa) wstępna operacji gospodarczych, bieżąca środków pieniężnych, rozrachunków, składników majątku, wynagrodzeń, kosztów, inwestycji, funduszy specjalnych,
– terminowe sporządzanie zewnętrznych sprawozdań,właściwe przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji finansowej i ksiąg rachunkowych.